Levis Commercials

Under 80-talet sprang Levis om Lee och blev det mest populära jeansmärket i Sverige, detta tack vare en massiv marknadsföring och reklamfilmen "Laundrette" (1985) med den brittiske modellen, sångare och låtskrivaren Nick Kamen. Reklamen har blivit framröstade till top 100 reklamfilmer.

1985


En annan Levis reklam som är värd att lyfta fram i rampljuset är Michel Gondrys "drugstore" som enligt Guinness World Record 2004 håller rekordet för mest vunna priser för en tv-reklam, tyvärr visades den aldrig i nordamerika p.g.a det förargelseväckande innehållet med kondomer och anspelan till sex.




Jag måste tillägga att Levis reklamer på 80talet va av högsta kvalité, kommer du ihåg dessa? Jag har ett svag minne att jag har sett den  från 1988, men det var nog vid ett senare tillfälle i mitt liv.


1986



1987



1988



1990 - med Brad Pitt



1991



...kommer du ihåg någon av dessa?


/Danko


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0