Danko Jones kommer med nytt!

Danko Jones släpper en ny skiva den 10-14e maj som heter "Below The Belt".

Gruppen bildades 1996 i Kanada består av tre personer Danko Jones (sångare, gitarr) JC (basgitarr) Dan Cornelius (trummor).
Danko Jones
har väl inte riktigt fått något stort genombrott i musikvärlden, i början av deras karriär spelade dom som galningar i nordöstra USA och Kanada utan att få ett kvitto i form av ett skivkontrakt för sin talang.
Det va tack vare ett Svenskt skivbolag som heter Bad Taste Records som 2001 plockade ihop låtar från deras egenproducerade EPs och skäppte skivan "I'm Alive And On Fire". Och inte förän 2002 som dom fick chansen att släppa sitt första skivbolags-album "Born A Lion". Det är mycket därför Danko Jones har fått en mer kändisstatus i Skandinavien och i ströländer i södra Europa än i övriga världen p.g.a flitigt tournerande på festivaler som Hultsfted, Roskilde och andra stora festival evenemang men har även varit här i Umeå på "The House of Metal" (2009)

Nytt album kommer i maj



Jag personligen blev ett fan av Danko Jones förra året när jag börja jobba på Carlings, och dom skulle spela på The House of Metal som bland annat Mustasch också gjorde, tyvärr va jag tvungen att tacka nej till mitt V.I.P-kort som jag fick genom Carlings p.g.a en fest som jag inte minns något av. Efter att ha gått igenom deras skivor så vart jag helt såld, och Danko Jones är nu ett av de mest spelare band i min ipod (de tycker jag säger mycket) därimot så anser jag att de tre första albumen är klart bäst och de senare blivit lite för mycket radiorock, fortfarande hårda men ett par snäpp högre på kommersiellregeln, refränger o.s.v.

Diskografi:

I'm alive and on fire (2001)
Born a lion (2002)
We sweat blood (2003)
Sleep is the enemy (2006)
Never Too Loud (2008)

Om du är intresserad på va du läst om så har jag en spotifylista här: Top 10 - Danko Jones

"I keep the backseat for loving
I like to drive upfront
And when we're making out
I keep your boy in the trunk" -
Danko Jones - Cadillac

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0